fredag 12 augusti 2016

Bokrecension: Noras Val

Titel: Noras Val
Originalets titel: Silence, 2011
Författare: Becca Fitzpatrick
Genre: Ungdom, Fantasy
Sidor: 317
Utgivningsår: 2012
Första meningen: "Redan innan jag öppnade ögonen visste jag att jag var i fara."

Handling: När Nora vaknar på kyrkogården minns hon inte vad som hänt henne. Det visar sig att hon inte kommer ihåg de senaste 5 månaderna av sitt liv, och alla runt omkring henne tycks dölja något för henne. Vissa saker har hon små minnesfragment av, till exempel färgen svart som tycks förfölja henne. Men hur kan en färg vara så viktig med tanke på hur mycket annat hon borde komma ihåg?

Tankar om boken: Den här boken gillade jag minst lika mycket som den föregående delen i serien, och jag bara ääälskar bandet mellan Nora och Patch som är starkare än någonsin förr i den här boken. I Noras Val är känslorna mellan dem mycket starkare och på ett sätt mer vuxet, men samtidigt kom Noras dumma beslut tillbaka från den första boken, och det gillade jag inte. Hon är enligt mig alltför våghalsig och jag blev så otroligt frustrerad över att hon gjorde vissa väldigt dumma beslut, men som tur kunde man alltid lita på Patch. Speciellt i den här boken var han väldigt förstående och fastän Nora gjorde något dumt så förlät han henne ändå eftersom han älskar henne så otroligt mycket.

Den här boken tycker jag inte att man kan läsa utan att ha läst Fallen Ängel och Förlorad Ängel först, men ifall du gillade dem så ska du absolut fortsätta läsa serien.

Betyg: 4/5

Utläst: 23.7-2016

Andra böcker i serien:
#1 Fallen Ängel
#2 Förlorad Ängel
#4 Änglarnas Kamp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar