fredag 26 augusti 2016

Bokrecension: Prodigy

Titel: Prodigy
Originalets titel: Prodigy, 2013
Författare: Marie Lu
Genre: Ungdom, dystopi
Sidor: 338
Utgivningsår: 2014
Första meningen: "Day vaknar med ett ryck bredvid mig."

Handling: June och Day är på flykt ifrån Republiken, och för att få råd för vård åt Day som skadats allvarligt, tvingas de gå med i Patrioterna - en grupp rebeller som vill störta Republiken - och utföra ett arbete åt dem. June anser att det som förväntas av dem är helt fel, men har hon någon möjlighet att stoppa det?

Tankar om boken: Prodigy var ganska lik sin föregångare Legend (som jag verkligen äälskade) men det som lite sänkte Prodigys vitsord var de triangeldraman som uppstod. Jag gillade hur kärleken var med i Legend, men i den här boken var det lite too much, och när det en gång är en äventyrsbok, så var det lite frustrerande att kärleken fick personerna att bli svagare och dummare än vad de egentligen var. Trots det så var boken väldigt bra, och när slutet nu var som det var, så längtar jag till att få börja läsa den sista delen och jag hoppas verkligen att allt ordnar sig till sist.

Betyg: 4/5

Utläst: 11.8-2016

Andra böcker i serien:
#1 Legend
#3 Champion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar